Original in French below because it is my mother language but I will add an English translation above.
I’ve already submit this idea to miro (request 167806 ), but I post it here to challenge them.
The basic idea is that one shape can influence the properties of another when superimposed on it.
Concrete cases:
I have a grid representing a 5 sprint plan
When I drop a JIRA card a grid case, the card updates, and it changes sprints value of the card.
I have a series of rectangles, one for each user.
When I drop a note in a rectangle, the note is assigned to this user
I have a series of rectangles for various themes
When I drop a note in a rectangle, a label is added to it representing the theme.
Generic principle
To see it in a very generic way. (I think super large, after maybe a very small part has to be done in MVP)
Considering
- C a "container" zone that we will configure
- M a "mobile" element which will undergo an automatic change
- P a property of M
- V a valid value for the property P
We configure C so that according to the type (note, text, shape, cards, ..) of M.
If M enters or exits completely from C, the property P of M will be updated to the value V
We can add several rules for C
We can cumulate 3 types of update
- empty property P
- add a V value
- remove a V value
I believe my idea is very powerful but maybe advanced for the target audience of miro.
----
J’écris en français parce que c’est ma langue maternelle mais j’ajouterai un une traduction en anglais.
L’idée de base c’est qu’une forme puisse influencer les propriétés d’une autre quand elle y est superposée.
Cas concrets :
J’ai une grille représentant un plan de 5 sprints
Quand je dépose une carte JIRA une case de la grille, la carte est mise à jour, et elle change de sprint.
J’ai une série de rectangles, un par utilisateurs.
Quand je dépose une note dans un rectangle, elle est assignée à cet utilisateur
J’ai une série de rectangles pour diverses thématiques
Quand je dépose une note dans un rectangle, un label y est ajouté représentant la thématique.
Principe générique
Pour voir cela de manière très générique. (je pense super large, après peut-être qu’une toute petite partie doit être réalisée en MVP)
Considérant
- C une zone “conteneur” que l’on va configurer
- M un élément “mobile” qui subira un changement automatique
- P une propriété de M
- V une valeur valide pour la propriété P
On configure C pour que selon le type (note, text, shape, cards, ..) de M.
Si M entre ou sort complètement de C, la propriété P de M sera mise à jour à la valeur V
On peut ajouter plusieurs règles pour C
On peut cumuler 3 type de mise à jour
- vider la propriété P
- ajouter une valeur V
- retirer une valeur V
Je crois que mon idée est très puissante mais peut-être avancée pour le public cible de miro.